Fredag


Nu har jag precis haft besök av en kund, som var här och lämnade av en tröja hon vill ha omgjord.
Sen jag flyttade hit sa har jag haft manga kunder som kommer över för att diskutera plagg, ta mått, testa plagg osv. Tycker det är skitkul! Jag bor väldigt centralt, mitt i smeten i Kreuzberg, sa det är lätt att ta sig till vår lägenhet och det är super. Många kunder bor pa gangavstand. Och nästan varenda kund jag har haft här ger mig extrapengar för dom är sa nöjda! :D:D Här i Tyskland lämnar man alltid dricks, och det är inte helt fel! :D
(tänk förresten pa det när ni är i Tyskland - lämna ALLTID dricks pa barer, i taxin, restaurangen osv om ni är nöjda med servicen! Har kompisar som är bartendrar som klagar pa att manga turister aldrig ger dricks!)

Anyway... hade tänkt lägga upp bilder pa 2 västar jag la upp till försäljning för nagra dagar sen men som jag glömt visa, men internet är sa jävla otroligt segt just nu sa det tar fan evigheter att ladda upp en bild. Sa, jag hoppas internet gar snabbare senare under dagen, sa visar jag dom da istället.

Ha en fin fredag!<3


Kommentarer
Postat av: Debbie

Haha, kul att du nämner det om dricksen, för under hela min tid inom restaurangbranchen så fick jag aldrig ett enda öre av en tysk. Tror det handlar om att you get what you give.

Holländare var också jävligt dåliga på den fronten.

2010-08-21 @ 01:38:42
URL: http://debbieb.blogg.se/
Postat av: Malin

Hahaha äre sa? Snåla jävlar! ;D det kanske är för att man vanligtvis inte ger dricks i sverige, och att dom läst om det i nagon guidebok?

2010-08-21 @ 10:01:10
Postat av: Debbie

Haha, minst sagt snåla! Ett tips från Debbie är att läsa sina egna guideböcker & göra som man själv vill att andra ska göra mot en, klart som körvspa' att alla vill ha drille :D HAha :)

2010-08-23 @ 10:05:39
URL: http://debbieb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0