Avatar


Igar var vi och sag Avatar i 3D, i Sony Center vid Potsdamer Platz.
VILKEN UPPLEVELSE! Hade först sett filmen utan 3D, och gillade den som fan, men med 3D är det ju en helt annan grej. Allt känns sa verkligt! Vid 2 tillfällen da det kastades grejer, sa fick jag sana där ofrivilliga blinkningar, da det kändes som jag skulle fa nanting kastat i ansiktet. haha! Och vid ett annat tillfälle sa satt jag lite obekvämt och ville ändra sittposition, men detta var under tiden da dom flög jättehögt uppe i luften i filmen, och da fick jag en snabb tanke att "Nej, jag maste vänta lite, rör jag pa mig nu sa kommer jag ramla ner!". HAHA, galet!
Vi sag filmen pa originalspraket, engelska, utan undertexter . Sa allt är inte dubbat i Tyskland, det gar att se filmer pa originalspraken oxa, tack och lov :)
Nat som dessutom är riktigt förvanande (och GÖTT!) är att man far dricka öl pa biografer i Tyskland! Jag själv drack inte öl, men personerna som satt breve mig satt och sippade pa varsin kall. Och det ska jag bannemig göra nästa gang oxa. Köpa en öl istället för cola i snacks-standet.
Dessutom kan man, förutom popcorn, även köpa nachos med dipp, samt glass. :D



Just nu haller dessutom Berlins stora filmfestival rum, Die Berlinale, omkring Potsdamer Platz vilket betyder att massvis av kändisar just nu är här och det första jag sag när vi kom ut fran Avatar, var en storbildsskärm med direktsändningar fran festivalen, där Stellan Skarsgard just höll pa att dela ut eller motta ett pris (? sag inte riktigt vad som hände? nagon som vet?) . :D Jag kunde ju inte lata bli att hojta "He's sweeeeedish!!" haha.


Sony Center vid Potsdamer Platz


Nu ska jag jobba :) uppdaterar mer senare!
xo malin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0