flytt


ah, nu har jag inte skrivit pa ett tag igen, pga allt med flytten..
var sa sjukt stressigt dagarna innan, sa mycket att tänka pa, sa mycket att plocka ihop och dessutom höll jag pa med beställningar in i det sista! sa hela onsdagkvällen och torsdagsförmiddagen packade jag, och lite in pa eftermiddagen.
Morsan och Cata akte till Kungsbacka och hämtade minibussen, sa när dom kom med den runt halv fyra-fyra, sa hade jag typ precis packat klart.. haha. gött! Lite i sista minuten eller! :D

Packandet gick skitbra, vi fick precis plats med allting som jag ville fa med mig i minibussen. Var dock tvungen att lämna kvar lite möbler, men det var ända möbler som jag bara hade tänkt ta med mig om det skulle finnas plats över i bussen. 
Lite efter fem kom vi iväg, och da akte vi först och plockade upp min syrra i Kinna. Där stannade vi i typ 15-20 min, drack kaffe, at mackor och tog sen varsin bärs ;D (förutom Cata som körde!)
Sen var vi paväg! :D PEPP!
Resan ner till Trelleborg tog väl runt 4 timmar, och da stannade vi ända pa vägen, och tog det rätt lugnt hela resan.
Jag och syrran blev fulla i baksätet och satt och hojtade "skinnkeps", "oslo" och var jättepeppade. Haha.
I malmö körde vi fel och var nära pa att hamna i danmark (lyckades som tur var svänga av pa sista avfarten innan öresundsbron haha) .
Färjan var väl inget att hurra för, den var full av feta lastbilschaffisar :D Men vi köpte lite becks-öl och satt i varan hytt och spelade kortspel, tills vi nästan däckade av trötthet runt 1 pa natten.
Vaknade sen till vid 05, av att en tysk tant skrek ut i högtalarna att det bara var en timme kvar innan vi var framme i Rostock. TACK FÖR DEN! :D

Det tog nagra timmar att aka fran Rostock - Berlin, och vi stannade till tva ganger; första gangen för att ata frukostbuffé pa ett rastställe och andra gangen för att köpa dricka och öl (bara jag, klockan var halv tio pa morgonen sa dom andra hade inte hunnit bli pepp pa öl än) pa ett annat rastställe längst med autobahn.
Vi var framme i Berlin och lägenheten pa eisenbahnstraße runt 10.45 pa morgonen och jag fick träffa Marti för första gangen pa 5 veckor! <3 aw, en san lycka!! :D
Marti bjöd pa kaffe, sen lastade vi in alla mina grejer i lägenheten och satte oss sen pa min altan/uteplats med öl i värmen! Det var stralande solsken och 20-22 grader varmt ute! UNDERBART! <3

Morsan och Nina (syrran) hjälpte mig att fixa iordning lite i mitt rum/syrum, sen gick vi och käkade indiskt. Senare pa kvällen blev det utgang och vi drog fran bar till bar för att morsan,cata och nina skulle fa se sa mycket som möjligt av utelivet i kreuzberg ;D
Skitkul kväll! Vi började kvällen med öl i mitt rum, sen drog vi till Trinkteufel, sen vidare till Jail och slutade sen kvällen pa wild at heart! Morsan och Cata drog hem till lägenheten vid 2-tiden, men jag, baby och Nina var ute till runt 4 pa morgonen.
Pa lördagen akte jag, morsan och nina till shoppingcentret Alexa vid Alexanderplatz för att shoppa lite . Mycket trevligt! :D
Sen var vi tillbaka runt 18-tiden och da plockade dom snabbt ihop sina grejer och begav sig sedan hem till Sverige igen.

Igar kväll och hela dagen idag har jag tagit det lugnt, bara myst massa med Marti! :D
Men ikväll ska jag försöka fa lite ordning i mitt rum, sa jag kan börja jobba imon igen. Är rätt sa kaos där just nu ;D

Kommentarer
Postat av: Debbie

Det låter ju som att flytten gått jättebra! Gud va avis jag blir på att ni har 20 grader hos er! :( Fan.

Saknar dej snuttis, men snart kommer du hem & hälsar på mej änna!! Massa pussar till dej!!

2009-04-06 @ 14:18:15
URL: http://debbieb.blogg.se/
Postat av: Carolina

åh fan va kul det låter! berlin låter som en spännande plats! Sen ville ja säga att jag hoppas du kommer fortsätta sälja på tradera, håller alltid koll på dina auktioner!

2009-04-08 @ 17:59:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0