updates!


Härligt att gitarristen i Martis band bor med en person som kom hem fran Mexiko i förrgar..  !

anywaaays..  igar gick jag längst med den gamla berlinmuren, den ligger inte alls langt fran varan lägenhet:

:D:D

och vi hade rekordvarmt igar, 27 grader! Riktigt härligt :D

Imorgon spelar Unseen och Exploited, pa olika ställen.. vi far se vilket vi gar pa (om vi gar pa nat). Sen ska Marti som vanligt Dja pa Trinkteufel, sa det lär ju bli efterfest där för spelningarna.

Sen är det 1 maj .. jag har fatt höra sa mkt om detta att jag nästan är lite rädd. :D Varje ar är det visst totalt kaos i kreuzberg, riots och demonstrationer pa varje gata, poliser överallt, man far vara beredd pa att springa som fan osv.. sitter man pa nan pub och kaos utbryter pa gatan utanför, sa stänger puben och drar ner dom där stora tunga "persiennerna" som dom har pa utsidan och helt enkelt spärrar in kunderna i puben, sa man far sitta där tills det är relativt lugnt pa gatan utanför igen.. vilket kan ta timmar och ater timmar.
Och Frontkick, Martis band, ska spela utanför Trinkteufel, det ska byggas upp en scen där . Vi kommer vara ute pa stan hela dagen/natten. Kommer bli minst sagt spännande.


Kommentarer
Postat av: Thina

1 Maj i Berlin är kravaller! Va där förra året och enligt andra va det lugnt då...hm ok undra hur det har varit innan...det va första året tror jag som dom hade gatufest i Kreutzberg just i hopp om att det skulle bli lugnare..men ja det va jätte lugnt innan demon skulle gå, sen började det ok men ballade ur på vägen och när vi kom tillbaka så va det stenkastning mm...och sen va hela kreutzberg fullt av grupper med kravallpoliser..jag va så klart ensam och letade efter min sambo som inte ville demonstrera..men det va rätt ok att stå och lyssna på banden vid trinkteufels schen, Det va massa band då åxå. Men var man än gick stog poliserna i grupp om typ 15 st..och så stängde dom ubhan stationerna..skulle möta min fru men då va den stängd så vi tog nästa..den va öppen men full av tårgas....och just då stannade inga fler tåg..hon hade turen och kom med ett som stannade..

Så ja det är lite kaos men samtidigt kul:-) Men man ska va beredd på att där händer saker!



Finns lite bilder på min bilddagbok från förra året..

2009-04-29 @ 13:11:14
URL: http://thinas.bilddagboken.se
Postat av: Malin

haha ja det där later ju sannerligen spännande ;D min kille spelade pa trinkteufelscenen förra aret oxa, fast da var jag inte här :D han försöker förbereda mig inför allt detta haha. jag far bara flashbacks fran eu-toppmötet i göteborg för massa ar sen. aja, vi far se va som händer! hoppas det blir relativt "lugnt" i ar oxa da :D

2009-04-29 @ 14:46:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0