Probleeeem


Jag är frustrerad just nu, fick ett nytt Swedbank-kort i förra veckan (sen mitt förra blivit skimmat sa jag var tvungen att spärra det) och det vägrar fan funka . I fredags försökte jag ta ut pengar, och jag fick testa 3 olika uttagsautomater innan en av maskinerna plötsligt accepterade kortet, sa jag kunde knappa in min kod och aktivera kortet (och ta ut pengar).
Men sen dess har det inte funkat! Igar bad jag Marti ta ut pengar fran mitt konto, han testade 7 olika automater innan han gav upp.
Kuuuul att jag inte far ut pengar.
Det som ser skumt ut med mitt nya kort är att magnetremsan är orange? Någon som sett en orange magnetremsa förut? Eller någon som vet om dom kanske rent av tagit bort magnetremsan pa swedbank-korten nuförtiden...? (ser nästan ut så)
Argh!

Kommentarer
Postat av: Thess

Tjohej - Magnetremsan på mitt nya swedbank är också orange. Mitt kort blev skimmat i somras i Malmö så jag fick ett nytt strax därpå, mitt har dock funkat bra. Jag gissar på att du har råkat få ett dåligt kort bara - ring och hör med Swedbank för man klarar sig för fasen inte utan ett bankkort! :P

2010-11-10 @ 09:56:20
URL: http://senseofaspark.blogg.se/
Postat av: Sandy

Jorå! Jag har oxå ett rätt nytt kort från swedbank och det har en orange remsa. Så det är iaf i sin ordning! Drygt att det krånglar för dig...

2010-11-10 @ 10:25:56
Postat av: Malin

åhhh tack!! nu är jag lite lugnare, haha. jag har googlat pa orange magnetremsa - hittade ingenting om det, inte ens pa swedbanks hemsida, sa jag blev lite fundersam. har fragat kompisar oxa, men ingen har nagonsin sett en orange magnetremsa! :D ja men da vet jag iaf att det är i sin ordning, da maste det ju vara fel pa kortet bara.. ska försöka idag igen och funkar det inte sa far jag ringa swedbank! tack för hjälpen!! :D

2010-11-10 @ 10:38:39
URL: http://vanodorm.blogg.se/
Postat av: Emelie

Hell-o



Den orangea magnetremsan och även det mindre chipet på dom nya korten skall göra det omöjligt att skimma korten. Det är någon ny grej. Hoppas att du får bukt på det!

2010-11-10 @ 13:42:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0