Unknown i Berlin


Ser att det börjar komma upp reklam för nya filmen Unknown med Liam Neeson. Jag och Marti såg filmen för några veckor sen, riktigt bra . Det roligaste är att den utspelar sig i Berlin, och hela filmen satt vi och bara "nu är dom vid Alexanderplatz!", "nu är dom någonstans runt französische straße, för jag känner igen H&M butiken pa hörnet där" haha.. och i början av filmen så är Liam Neeson med om en olycka, taxin som han färdas i kör över kanten på Oberbaumbrücke och ner i Spree. Och det är bron som ligger ca 2 km fran där vi bor, och där dom hittade bomben fran andra världskriget för inte sa länge sen (som jag skrev om).



Sen att mannen som spelar privatdetektiven (Bruno Ganz) oxa spelar Hitler i Der Untergang (mycket, mycket sevärd film btw... rekommenderas.) var kul, gillar honom, men oxa lite jobbigt (det var svårt att inte tänka sig honom som Hitler hela tiden haha).

Kolla in trailern till Unknown här .

En annan film som oxa utspelar sig en del i Berlin är Bourne Supremacy . Efter att ha sett filmen kan jag inte gå runt pa Alexanderplatz utan att tänka på Jason Bourne .

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0