windbeutel = semla?


Häromdagen när vi var och handlade, sa hittade jag nånting som såg ut som en semla i butikens bageri, men den hette "windbeutel". Nu i semmel-tider (säger man så? haha) så har jag haft sjuka crawings för semlor, för det är typ det bästa som finns!! Och varit lite ledsen för att jag inte kunnat fa tag pa det här. (orkar/hinner inte göra själv heller) Så jag var ju bara tvungen att köpa den här windbeuteln och testa!




Måste säga att den smakade faktiskt snarlikt, fast brödet var lixom lite hårdare, den var inte lika söt och sa fanns det ingen mandelmassa i . :/
Gott! Fast jag föredrar äkta semlor bättre! :D
Och så jäkla mkt grädde i, den var lixom helt urgröpt och fylld med enbart grädde:



MUMS!

Kommentarer
Postat av: R

Dom finns i sverige också nu, wienersemlor :D

2011-04-06 @ 13:00:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0